Kedilerde Toksoplazma Hastalığı

Toksoplazma, kedilerde daha yaygın olmakla birlikte, memeliler ve insanlarda da görülebilen Toxoplasma gondii isimli parazitin neden olduğu bir hastalıktır.

Kedilere ve İnsanlara Nasıl Bulaşır?

Kedilere, avladıkları enfekte hayvanlar, yedikleri çiğ et, kontamine su ve enfekte bir kediden kan transferi yoluyla bulaşabilir. Enfekte olmuş gebe kediler, enfeksiyonu yavrularına da aktarabilir. Dışarıyla teması olmayan ev kedilerine bulaşma riski ise neredeyse yok denecek kadar azdır.

İnsanlara da benzer şekilde, kontamine et ve sebzeler ile enfekte kedilerin dışkısıyla doğrudan temas yoluyla bulaşır. Toksoplazma Semptomları Nelerdir?

Kedilerde halsizlik, yüksek ateş, iştahsızlık, dengesizlik ve koordinasyon bozukluğu gibi nörolojik belirtiler, gözlerde üveit, kas ve eklem iltihaplanması ile sarılık görülebilir.

İnsanlarda da benzer semptomlar görülmekle birlikte, özellikle gebe kadınlarda düşüğe neden olabilir. Ayrıca enfekte anne karnındaki bebeklerin organlarına da zarar verebilir.

Toksoplazma Nasıl Teşhis Edilir?

Kedinizde belirtilen semptomları gözlemlediğinizde, vakit kaybetmeden veteriner hekiminize başvurmanız gerekir. Teşhis, muayene, kan tahlilleri, serolojik testler ve PCR yöntemi ile konur.

Tedavisi Var mıdır?

Evet, tedavisi mümkündür. Spesifik ilaçlar ve gerekli medikal destek ile tedavi edilebilir.

Korunmak İçin Yapılması Gerekenler

Kedilerin çiğ etle beslenmesi ve avlanması engellenmeli, kum ve kum kabının temizliğine özen gösterilmeli, dış ortamla temasları kesilmeli ve bağışıklıkları uygun takviyelerle desteklenmelidir.

*Vet Pegas Veteriner Kliniği* olarak, Kartal, Soğanlık, UğurMumcu, Yakacık, Atalar, Kordonboyu, Tuzla, Pendik, Maltepe, Gülsuyu ve tüm İstanbul Anadolu yakasında 7/24 veterinerlik hizmeti veriyoruz. Kedilerinizin sağlığını ve mutluluğunu önemsiyoruz ve her konuda sizlere yardımcı olmaya hazırız.

Daha fazla bilgi almak veya acil durumlarda bize ulaşmak için *0539 610 51 11* numaralı telefondan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

*Kedinizin dünyasını daha iyi anlamak ve ona daha kaliteli bir yaşam sunmak için biz buradayız!* 🐾💚